dinsdag 12 augustus 2014

Recept: kiwi-banaansmoothie



Vandaag heb ik een heerlijke, simpele en supergezonde smoothie voor jullie! ik pak vaak de blender om een smoothie te maken. Mijn broertje is een moeilijke fruiteter, maar smoothies vind hij wel lekker, dus ook voor hem maak ik vaak een smoothie. deze kiwi-banaansmoothie heb je binnen een paar minuten af en is supereasy!



ingrediënten: (voor 2 glazen)

-  150 mL sojamelk (yoghurt of Optimel kan ook)
-  2 kiwi's
-  1 banaan
-  Drie eetlepels goji-bessen (optioneel)

Schil de kiwi's, pel de banaan en doe ze in de blender. In stukjes snijden hoeft niet, want dat werk doet de blender al voor je! Doe er 150 mL sojamelk bij en doe de goji-bessen erbij. Dit laatste is optioneel en ik doe het erin omdat het net wat extra's aan m'n smoothie geeft. Je hebt ook vele andere ingrediënten die je erbij kunt doen. Voorbeelden zijn; chiazaadjes, tarwegras, rauwe chocolade, bijenpollen. Dit zijn allemaal voorbeelden van superfoods, dit maakt je smoothie net iets gezonder en geeft het net een ander smaakje. Je kunt er ook voor kiezen om er honing bij te doen als je een echte zoetenkauw bent, of verse aarbeien. Deze smoothie is een goede basis, die je zo kunt houden of kunt uitbreiden met andere lekkere ingrediënten. Ga de keuken in, pak de blender en experimenteer zodat je jou perfecte smoothie krijgt!

Drink smakelijk!
xxx

Noël

Geen opmerkingen:

Een reactie posten