donderdag 14 augustus 2014

Festival der Zoete verleidingen


Op donderdag 7 augustus ben ik naar het Festival der Zoete verleidingen in Sleen (Drenthe) geweest, met mijn oma en moeder. Mijn moeder maakt zelf taarten als hobby/bijbaantje, dus wij gaan wel vaker naar fairs met allerlei bakdingen en lekker eten. Ik ga altijd mee, om mee te kijken voor leuke dingen en al het lekkers dat je kan proeven, haha. Deze fair was in Drenthe (1,5 uur rijden voor ons) en werd voor de derde keer gehouden. er stonden ongeveer 60 kramen en er was een taartenwedstrijd, de we helaas maar half hebben gezien omdat we naar huis gingen, maar er zaten prachtige taarten bij! Ik vond het leuk om wat sfeerfoto's te maken, zodat jullie kunnen zien hoe het was op deze leuke schattige fair!



toen we aankwamen bij de fair, die op donderdag om 12.00 open ging, besloten we eerst een kopje koffie met een stuk taart te eten (het is immers een etenswaren-fair). Ik had deze heerlijke Slavische Notentaart. Hij was werkelijk één van de lekkerste taarten ooit die ik heb gegeten! Uiteindelijk hebben we nog 5 punten meegenomen naar huis om lekker bij de koffie s'avonds op te kunnen eten. Mijn moeder had ook deze taart, en mijn oma had een chocolade-schuimtaart, die ook heel lekker was volgens haar.


Dit is een kleine impressie van hoe het er uitzag op de fair. Het werd gehouden op een soort woonboerderij, met een hele grote tuin erbij waar alle kramen konden staan. We hadden heerlijk weer. Op de foto's lijkt het bewolkt, maar dat was alleen het eerste uurtje, daarna brak de zon door, en was het heerlijk om in de schaduw te lopen.


De kleine caravans die op de fair stonden, zijn zo leuk! De bovenste is van een reizend poppentheater, en de onderste is van een churroskraam. Ik heb de churros niet geprobeerd, maar ze zagen er goed uit!

Er stond ook een kraam waar ze honing verkochten, daar hadden ze ter voorbeeld van hoe het gemaakt wordt zo'n schijf met al de bijen aan het werk. Het was best fascinerend om te zien hoe het werd gemaakt, maar wel eng om zo dichtbij honderden bijen te staan!


Poeh, ze hadden zoveel lekkers hier! Bij deze stand stonden ze bakblikken te verkopen, maar verkochten ze ook deze heerlijke gebakjes, met vers fruit gekocht bij een andere kraam op de fair, zooo leuk!

yummiee! Lekker genieten van m'n verse gebakje!

Even een foto van de prachtige omgeving, waar de fair plaatsvond. Ik vind het zo relaxed in drenthe, het straalt echt een hele mooie rust uit.


Bij een stand verkochten ze deze geweldige bordjes. Een superleuk en grappig cadeau!


KitchenAid is echt de allerbeste mixer ooit, zo staat hij ook bekend onder iedereen die van bakken houdt. Ze gaven kleine mini-klasjes, met wat je allemaal met zo'n mixer kan. Ze hebben de mixers echt in alle kleuren van de regenboog, één minpuntje; Ze kosten €629 euro.

Ik vond het een hele leuke kleine fair. De sfeer was goed, er waren leuke kraampjes, we hadden lekker weer; Een geslaagde dag dus! De entree was €6,50 en daar kreeg je dan ook nog een kop koffie/thee bij. Voor meer informatie, kun je kijken op de site. Het is zeker aan te raden om het Festival der Zoete verleidingen en keer te bezoeken!

xxx

Noël



Geen opmerkingen:

Een reactie posten